torsdag den 25. december 2014

25. og 26. december. Juledag og stranden.

Den 25. december stod Hanne og jeg op klokken 8. Jeg havde aftalt med familien at vi skulle skype klokken 8.30, så vi lige kunne sige glædelig jul.
Julemiddagen til frokost.
Klokken 9 havde vi alle sammen aftalt at vi skulle pakke gaver op, og vi var ikke færdige før klokken den var 10.45. Der var godt nok også mange gaver. Og jeg vil gerne sige mange tak til alle dem (mormor, morfar, mor, Brian, Malina, Michelle, Kris, Oliver, Thea og William, samt Jørgen, Mette, Astrid, Maja og Magnus) som havde sendt en lille something med mig i kufferten, som jeg kunne få lov at åbne julemorgen. Jeg blev rigtig glad for alle gaverne, og også for dem jeg fik, af Lisa, Flemming, drengene og Hanne hernede. Og også en tak til Hannes søde farmor og farfar, som gav mig lov til at dele Hannes gave med hende. :-)
Omkring klokken 15, måske endda 16, var julemaden færdig. Middagen stod på kylling, cottage pie, kartofler i ovnen, blomkål i ovnen samt sovs. Mhh, vi sovsede, og det smagte rigtig godt. Dog er and en ting, som hører med til min jul. :-)
Partners udenfor klokken 22.
Til aften sad Hanne, Lisa, Flemming og jeg udenfor indtil klokken var 22. Vi fik spillet et spil partners, og gæt hvem der vandt? Det gjorde Hanne og jeg! Dog kun lige. Flemming og Lisa var lige ved at vinde, men med lidt taktisk snilde og de rigtige kort, kom Hanne og jeg i mål som de første. :-)
Vi sad alle 4 med nissehuer på. Vejret var lunt og det var endnu ikke blevet helt mørkt, så vi kunne sagtens se til at spille. Vi hyggede os, fik et glas Bailey og hørte julemusik. Inde i Hannes og mit hovede, gav det næsten ikke mening at sidde udenfor klokken 22 om aftenen i kjole og spille spil, på juledag. Det var helt forkert.


Ved Kaiteriteri. 
I dag tog Hanne og jeg ud og spillede minigolf. Pyyyyh det var varmt. Da vi var færdige, og Hanne havde vundet, gik vi over på den anden side af vejen og stort set direkte ned i vandet. Vandet var så klart og blåt, at man havde lyst til at springe på hovedet ned i det. Men vi var de to piger, som havde glemt vores badetøj der hjemme.. Vejrudsigten siger dog, at vejret bliver lige så godt i morgen, hvis ikke bedre. Så planen er at køre til stranden igen i morgen og så få en lille svømmetur i vandet, samt en afslapnings dag på stranden, så vi kan arbejde på vores tan. ;-)
Vi blev derude i et stykke tid og sad og så på folk, som stod på vandski bag en båd. Det så ret fedt ud, men vi ville mest af alt bare gerne i vandet. Men så har vi også lært det, tag aldrig afsted uden badetøj igen!!! Hihi. :-)

Jeg håber i har haft en super dejlig jul i selskab med jeres nærmeste. Jeg har haft en dejlig jul, men jeg glæder mig også til at holde jul der hjemme hos mutti og Brian næste år. Jeg kan nu godt lide traditionerne, dem har de ikke så mange af hernede. Men det var helt klart en oplevelse at prøve at være i et varmt land til jul.

Nu går turen på nordøen snart løs. Der kommer en opdatering inden vi tager afsted, med planen for hvor vi skal være henne de forskellige dage, og hvad vi skal se. :-)

xx Melanie



Ingen kommentarer:

Send en kommentar