onsdag den 24. december 2014

24. december. No big deal.

I dag, den 24. december, er det blot dagen før. Hernede foregår dagen, ligesom den 23. der hjemme. Alle render rundt og sørger for de sidste indkøb, de sidste gaver skal pakkes ind og alt hvad der ellers skal gøres i sidste sekund.
Årets første julegave, den
var fra Malina. 
Her i huset, var der dog en lille ting, som de andre New Zealændere nok ikke gør. Vi fik lov til at pakke én gave op. Men der var en betingelse. Den skulle være fra Danmark. Eller fra en der i hvertfald befandt sig i Danmark nu. :-) Jeg valgte en gave fra min lillesøster, da jeg vidste at jeg havde fået to med fra hende. Og se hvad jeg fik. En bog! Skrevet af John Green, forfatter til The Fault In Our Stars. Nu glæder jeg mig bare endnu mere til at åbne gaver i morgen, fordi jeg har fået en forsmag. Før, har jeg ellers godt kunne holde mig væk fra at kigge hvem gaverne var til, men nu vil jeg bare gerne åbne dem... :-D

Christmas lights.
"Walk in garden"
Til aften tog Hanne, Lisa, Flemming og jeg, en tur ud i byen for at finde julelys. Lisa og Flemming tog os med til et sted, og vi har aldrig set noget lignende. Huset var pyntet med så meget lys, at jeg næsten blev rundtosset. Det var også ret vildt at nogle mennesker pynter sit hus så meget op, med lys! Der var næsten lavet et helt show ud af det. Der var en alf, nogle unge mennesker som stod og delte balloner ud til børnene. Og så var julemanden der! En vaske ægte julemandshjælper! Hihi. Ej det var virkelig flot, og der er ikke noget af det jeg har set i Danmark, der kan hamle op med det.

Gingerbread house, done. 
Da vi kom hjem fra den lille køretur, havde Hanne og jeg købt et Gingerbread House kit. Simpelthen et forbagt hus, som bare skulle sættes sammen og dekoreres. Det kunne vi da nok lige klare, kunne vi ikke? Jo det kunne vi da! Det var lidt sjovt at prøve, for jeg har aldrig prøvet at lave et gingerbread house før. Vi hyggede os rigtig meget med det, og fik faktisk brugt ALT det slik der var med til at pynte. Vi spiste kun lidt af det. :-)

Jeg håber i får en dejlig dag. Her nede er det først i morgen der er speciel. Men jeg glæder mig til at stå op i morgen, og vide at der ikke går en hel dag hvor jeg skal vente på at få lov at pakke gaver op, og få lov at give gaver. :-)
1000 tak fordi i fulgte med i min lille julekalender, jeg håber i har nydt det. Kig forbi igen i morgen, måske er i heldige, at der kommer et ekstra indlæg, kun fordi det er jul. :-)

Glædelig fireogtyvende december, glædelig jul.

xx Melanie.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar