torsdag den 11. december 2014

11. december. Første dag på New Zealand.

Dagen startede 9.30 med et skypeopkald til mine forældre, for de ville gerne lige være sikre på at jeg var kommet herned levende.
Derefter skulle både Hanne og jeg have opdateret vores blog. Da vi var færdige med det, skulle vi ud og handle ind, og Hanne ville gerne lige vise mig rundt i Motueka. Klokken blev 15 inden vi var hjemme igen. På det tidspunkt var vi blevet sultne og ville have noget frokost. Jeg havde medbragt to dåser torskerogn, eller "Danish caviar" som kvinden i lufthavnen kaldte det, samt remoulade og ost. Og Hanne var helt vild efter at få rugbrød med torskerogn og remoulade, så det skulle vi da have. Hun nød det og smovsede. Vi snakkede om at det var lidt underligt at tage om på den anden side af jorden, og så få noget af det mest danske man kan finde.

Da vi var færdige med at spise, fandt jeg de strimler julestjerne-papir frem, som jeg havde med hjemmefra og Hanne og jeg, begyndte ellers bare at folde stjerner.
Vi endte ud med 8 flotte og farverige stjerner, alle sammen forskellige. Vi havde endda to, med ens strimler, men der var byttet rundt på to af strimlerne, så de var ikke helt ens. Det var hyggeligt, vi sad og lavede julestjerner og indhentede de afsnit vi ikke havde set af Pyrus. Samtidig havde vi fundet nogle nissehuer nede i byen som vi havde på. Ingen af os havde nemlig vores nissehuer, fordi jeg har glemt min der hjemme og Hannes var ikke kommet frem endnu. Da vi kom hjem fra byen, var der en pakke til Hanne, hvori hendes nissehue var, så nu har vi ikke mindre end 11 nissehuer i huset. :-D
Nu er det snart sengetid, jeg er nemlig ved at være rigtig træt igen.

Glædelig elvte december.

xx Melanie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar