søndag den 25. januar 2015

Waitomo Caves.

Kia ora! 

Den 10. januar kørte bussen fra Hot Water Beach klokken 9 ish. Da vi havde kørt lidt, holdte vi en pause og gik en tur ved Karangahake. Det var dejligt at komme ud og strække benene lidt, og super lækkert at det så oven i købet også var ret flot. Senere da vi kom til Paeroa stoppede vi ved en lille cafe som havde navnet L&P café. L&P er en "worldfamouse in New Zealand" sodavand. Den smager også fantastisk. Vi købte en lille en, selvom klokken ikke var meget over 10. Da vi ramte Waitomo kørte vi først ned til grotterne, hvor vi skulle ind og betale for det eventyr vi hver især skulle på senere. Og så kørte vi op til vores hostel, hvor vi blev tjekket ind, og fik et 2 mands værelse! (Wuhuuu, den bedste nat siden vi begyndte vores tur!)


Klokken 15.45 blev jeg (og en hel masse englændere) hentet fra vores hostel og kørt ud til grotterne. Her blev vi udstyret med en våddragt fra top til tå (næsten - vi havde en hjelm på hovedet). Så blev vi guidet og fik lidt at vide om hvad der skulle ske. Og så gik turen ellers ned i grotterne, hvor vi så "glowworms", sprang baglæns ned af vandfald med en badering på numsen, sejlede i mørket med kun lyset fra ormene og spiste en skumfisk mens vi fik fortalt om livet som en "glowworm". Det var alt sammen meget sjovt og vildt og fedt - helt klart alle pengene værd!
Hanne og jeg havde jo været i en tør grotte, men denne var fyldt med vand. Det var en helt anden oplevelse og fedt på en helt anden måde. Det var en anden måde at se en grotte på, og jeg var helt vild med det. Jeg ville nok gøre det igen hvis jeg fik muligheden for det. 
Efter turen fik vi et varmt bad, varm tomatsuppe og en bagle mens vi sad og så billederne fra vores tur. Mange utrolig charmerende billeder hvor man ligner en klovn. Ingen af os købte dog billederne. 
Da jeg kom tilbage til vores hostel var klokken omkring 20. Jeg var så træt at jeg kunne have gået på hovedet i seng, men det endte med at Merete, Hanne og jeg sad og snakkede til klokken 21.30, og så i seng. Jeg sov bedere end nogle af de andre nætter, hvilket var dejligt og godt, da næste dag bød på endnu flere oplevelser.

Jeg beklager manglen påp billeder, men jeg havde ingen mulighed for at tage billeder inde i grotten. Næste indlæg kommer til at omhandle vores dage i Rotorua. Jeg glæder mig til at fortælle jer om det!

Ka kite anō!

xx Melanie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar