torsdag den 22. januar 2015

Auckland og Hot Water Beach

Kia ora! 

7. januar var der en kendt dansker i byen. Caroline Wozniacki skulle spille tennis og Hanne ville rigtig gerne ind og se det, og som den gode veninde jeg er, tog jeg med. Det var en fed oplevelse, der var en del danskere som var inde at se det. Vi sad virkelig tæt på og havde en god udsigt over banen. Caroline vandt 1. sæt 6-1 og 2. sæt blev afgjort i en tie-break hvor Caroline vandt sættet 7-6. Det var en god kamp, men Caroline vinder ikke mange bolde selv, hun vinder mest fordi den anden lavede fejl, det irriterede mig lidt. Da vi kom hjem købte jeg internet og skypede med min kæreste. 



8. januar stod vi op, spiste morgenmad, skypede med min mor og lillesøster, hvorefter vi tog til skytower, for vi havde bestilt tid til skywalk. Vi skulle ud og gå 192 meter over jorden. Der var utrolig langt ned, men det var fedt at prøve. Vi lænede os ud over kanten og hang også derude. Vi havde aftalt at efter vores skyvalk skulle vi ud til Mt Eden som er en vulkan inde i Auckland. Men Hanne ville gerne lave skyjump også. Så skulle jeg lige vente på hende. Hun troede at jeg tog op i skytower for at se udsigten, hvilket jeg også gjorde, men da hun landede på platformen, stod jeg og filmede hendes hop. 

Hun blev virkelig overrasket, for hun havde regnet med at hun skulle ned og ringe til mig. Vi gik herefter tilbage på vores hostel og fik noget frokost. På vejen ud til Mt Eden stoppede vi ved en tøjbutik hvor de havde tilbud på shorts og jeg fik mig to par. Og så blev kursen rigtig sat mod Mt Eden. Det tog os ca. 2 timer at gå derud, komme op og gå hjem igen. Det var hårdt, fordi Auckland er utrolig bakket, men det er fedt at kunne sige at man har gået ud til Mt Eden
Om aftenen fik vi besøg af en af mine veninder, Mette, og vi lavede aftensmad sammen. Vi hyggede os og tog en tur i noget der minder om en sofa, som bliver skudt op i luften. Det var mere sjovt end det var vildt, og vi var næsten klar til at tage en tur mere da vi kom ned. :-) 

Den 9. januar stod vi igen tidligt op for at nå bussen 8.25 (ish(ish er et ord de godt kan lide at bruge om tid, helt ligesom vi bruger ca., hernede er det bare lidt mere upræcist, og for det meste lidt senere end der er blevet sagt)). Da vi nåede Hot Water Beach blev vi tjekket ind på top 10 Holliday Park i luksus omgivelser for hostel penge. Super lækkert. Kort efter blev vi kørt til stranden, hvor 1000 andre mennesker havde samme tanke som os selv, at grave en pool med varmt vand i. Vi endte med at stå med fødderne og grave i sandet, da vi havde fundet en varm plet i sandet. 


Ved Hot Water Beach sker der noget hvor vandet synker ned i jorden og og kommer op igen, dog med en temperatur på 60-65 grader. Det er lidt skørt at der bare sådan lige kan komme 60-65 grader varmt vand op fra jorden, når havvandet er hvad der svarer til 16 grader. Bagefter tog bussen os med ud til Catheadral Cove (der hvor der er optaget en scene til Narnia). Der var en lang gåtur ned til stranden, men virkelig flot. 
Og da vi var kommet derned, skulle Laura (en anden dansk pige vi havde mødt på bussen) og jeg, da lige have en dukkert i de høje bølger. Om aftenen lavede vi 5 danske piger (Laura, Maria, Merete, Hanne og jeg) mad sammen. Vi fik en rigtig fest middag - pasta med kødsovs, som kostede os hver ca. $3. Mums! Vi snakkede lidt og endte så med at gå lidt tidligt i seng, da det havde været en lang dag. 

Næste indlæg kommer til at handle om turen fra Hot Water Beach og det jeg lavede i Waitomo. Det bliver et kortere indlæg, men forhåbentlig spændende! :-)

Ka kite anō!

xx Melanie



Ingen kommentarer:

Send en kommentar